tisdag 13 november 2007

Kan ingen stoppa Postkodlotteriet?

Nyss fick vi ett kuvert med ett förtryckt plastkort som skulle berättiga min hustru till en storvinst. Det verkade först som om man bara skulle gå och dra kortet i någon automat så skulle pengarna trilla ner. Jag förstod att Postkodlotteriet var i farten får så billiga argument har jag inte sett sedan Det Bästa var i farten.

Vi har fått brev från detta lotteri i ett halvår och hela tiden har det varit med innebörden "Du kanske inte varit med förut men nu kommer de stora vinsterna för dig och dina grannar på din gata".

Vad då mina grannar? Skall jag spela med dem? Om de vinner kan jag väl sitta och klippa kupongerna bara. Jag känner inte mina grannar för övrigt. Det vore lika bra om jag vore med i ett lotteri tävlande för dem som har 43 i skostorlek. Vi har nog mer gemensamt.

Står Posten bakom Postkodlotteriet i någon förtvivlad marknadsinsats innan man tänkt lägga ner hela skiten? Nej, jag har läst någonstans att det är SAP som tar hem vinsten. Hur kan Lotteriinspektionen gå med på såna här otydliga och vilseledande marknadsföring?

Inga kommentarer: